Music, life, Experiences, Reflections

söndag, september 23, 2007

Kolsyrad för livet

Firade mitt körkort med att köra runt till gammla bekanta nere i skånetrakten och stila med mammas folka. Spenderar större kvällen med att snacka gamla minnen och reflektera över livet. Vi diskuterar bland annat hur skadligt mineralvatten och liknande buteljerade vätskor är för miljön. Kommer där ifrån ungefär vid tre på natten och glider in diskret utanför föräldrarnas sovrum med orginalversionen av "It's like that" pumpandes i högtalarna en dryg halvtimme senare.

Var väldigt länge sedan jag åt något så var väldigt hungrig. Ser att en pringles burk står öppnad på diskbänken. Tar en handfull och trycker in dem i munnen. Vidrigt! Någon thai-specialare med en touch av kokos... vad sjutton tänkte de på?

Kände nu behovet av ett glas mjölk som alarmerande starkt. Kastar upp kylskåpsdörren för att till min fasa upptäcka att mjölken är slut. Jag erinrar mig dock att det till viss del kan bero de kaskader av mjölk jag välte ut i morse. Kommer på att vi har ett till mindre kylskåp och till min glädje finner jag där i en styck mjölkpaket. Av någon anledning så verkar den vara aningen överfull då paketet ser lite uppblåst ut.

Törsten är nu enorm och jag pressar ut mjölken i glaset så fort jag kan och trycker glaset mot mina läppar.
Bluaaeeääh... kolsyrad mjölk, vadan detta. Med en min, som även kan hittas på någon som fått se sin familj styckad, våldtagen och uppäten, hostar jag och utstöter diverse guturala läten som ett tecken på den otroligt vedervärdiga smakupplevelse jag nyss har fått utstå. Jag spottar frenetiskt ut det sista vanskapta missfostersflytningarna som träffat mina smaklökar och grabbar ett stadigt tag om vattenkranen och dricker maniskt det frälsande, lena vattnet. Efter det glufsar jag i mig det sista av den chocklad som fanns till hands.

Min tunga bubblar och fräser fortfarande av det vidunder som misshandlade den och jag kommer troligen vara kolsyrad för livet. En av mina värsta upplevelser på mycket, mycket länge. Sensmoralen är väl den att alltid titta på datummärkningen och att inte tro att din mjölkförpackning har fått extra mycket innehåll, den har antagligen förvandlats till en bomb, en smutsig och kolsyrad sådan.

Imorgon äter jag inte strutskött.