Music, life, Experiences, Reflections

fredag, januari 18, 2008

Det är synd om människorna

Var länge sedan jag skrev nu, men kvalite före kvantitet. Man kan ju skriva ofta, men det är ju inte rätt. Har precis haft tenta, men har ändå en massa uppgifter på kursen kvar. Riktigt tungt nu fast bara att hugga i. Hade trevlig tenta-upptakt igår med yrrol, lite alkohol och kulturelt utbyte. I kursen vi haft har vi till exempel talat om hur medier skapar hotbilder och väljer att förstärka vissa ämnen ty de ger stor uppmärksamhet. Efter denna trevliga afton fick jag uppleva denna diskurs i praktiken.

Gick från bussen klockan ett på natten. En tjej gick åt samma hålla som jag och hon var lite snabbare än mig så hon kom på behörigt avstånd ganska snabbt. Funderade på om hon skulle upp på någon av de tidigare längorna som de flesta men icke, längst ner precis som jag.

Har näst sista ingången också så bara väntade på att hon skulle svänga av tidigare men icke, hon svänger in på samma trappuppgång som jag. Ser mellan springorna på staketet att när hon kommit runt knuten springer och försöker få upp dörren och sedan stänga den efter sig.

Själv har jag gått i samma takt hela tiden men i och med att hon var tvungen att fippla med dörren så får jag tag i den innan den stängs och jag ser hur hon i sansad panik slänger sig mot hissen.

Går fortfarande cool-lugn fram och ställer mig brevid och väntar. Hon går in, jag följer efter. Hon trycker på sjätte jag på sjunde våningen :D När hon väl kommer till sjätte kastar hon sig mot dörren så jag får åka vidare :D Hoppas att hon skämdes ordentligt på vägen upp, det var äkta fasa i ansiktet.

Kanske skulle jag dansat lite mer på vägen hem så kanske hon hade förstått att jag inte var våldtäktsman.

Imorse fann jag detta fordon parkerat i min hiss: